سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هر که به مردم خوش گمان گردد، دوستی آنان رابه دست می آورد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 9

مبلغ معروف و سرشناس جامعه بهائی ، همنشین و مباحث مبلغینی چون " عباس علوی "، " محمد علی فیضی " ، فنا ناپذیر ،"  اشراق خاوری" ، و ...... 

اینک با شماسخن می گویم .لابد می خواهید بپرسید که اگر تو "ادیب مسعودی " هستی ، پس چرا " الله ابهی " نگفتی و چرا ما بندگان جمال اقدم را" احباء الله " و" اماء الرحمن" نخواندی ؟

آری  من ادیب مسعودی همانکه محفل بارها از من با القاب "خادم برازنده " ، " نفس جلیل" ،" ناشر  نفخات الله ، " یار موافق " ودهها نظیر آن یاد کرده – که میتوانید نمونه هائی از آنرا در لابلای -همین یاد داشت کوتاه ببینید – اکنون با شما مشفقانه بسخن نشسته و امیدوارم در حاصل نهائی عقایدم که پس از رنجها و مشکلات طاقت فرسا فراهم آمده ، بیندیشید !من با تمامی سوابق درخشان امری و با چهره ای سرشناس در میان بهائیان ایران، اینک صریحا اعلام می کنم که :" پشیمانم

 و بر گذشته ی خویش سخت متاسف " خاطرم از آنچه گذشته ، ملول است و :

-         از اینکه سالیانی دراز عمرم را بهائی بوده ام ،

-         از اینکه با سخن گویای تبلیغیم عده ای را اغواء کرده ام !

-         از اینکه بخاطر بهائیت  حقایق ارزنده ای در این جهان را زیر پا گذاشته ام                 پشیمانم .

 و خوشحالم از اینکه سرانجام به چنین حقایق گرانبهائی ایمان آورده ام :

- که آخرین پیامبر خدا " حضرت محمد( صلی الله علیه و آله) است و جامه رسالت پس   

از او ، بر قامت دیگری برازنده نیست .

- که کتاب خدا "قرآن کریم " تنها کتاب آسمانیست که پیروی آن سعادت هردو جهان را به ارمغان می آورد .

- که ولی خدا ، زاده ی پاک ائمه ی هدی "حضرت مهدی " (عج) است که دنیا چشم براه اوست تا جهان را پر از عدل و داد نماید .

و توای دوست عزیزی که این نوشته را میخوانی ، بخود آی و بیندیش که :

- چه چیز مرا دگرگون کرده ؟

- چه چیز مرا در هنگامه افول زندگی بر آن داشته تا براه دیگری گام نهم ؟

- چه چیز بمن قدرت داده تا تمامی خطرات این دگرگونی فکری را بر خود پذیرا شوم ؟آیا پول ، شهرت ، و یا مقام ؟........ کدامیک ؟

من اگر در جستجوی مال و منال بودم ،اگر در پی عنوان و مقام بودم ، اگر خواهان شوکت و شکوه بودم ، و خلا صه اگر هرچه می خواستم ،

بهائیت بخاطر خدمات ارزنده ام برایم فراهم میکرد !اما من تشنه چیز دیگری بودم که "حقیقت " نام داشت . حقیقتی با تمام شکوه و جلال .ابتدا گمانم چنان بود که بهائیت توان راهبری مراخواهد داشت ، سالها مخلصانه زحمت کشیدم ، بعنوان "احساس وظیفه " تبلیغ بهائیت را بر عهده گرفتم ، شاهد گفتارم سپاسگزاریهای محفل است که بارها از زحمات من در مقام تقدیر بر آمده ، و لیکن روح کاوشگر من هیچگاه متوقف نمیشد  و هیچگاه به این تقدیر نامه ها دلخوش نبودم تا آنکه ، سرانجام شاهد مقصود را در آغوش گرفته و به منزلگه مقصود رسیدم .اگر چه نمی خواهم در این مختصر سخن از دلائل بطلان بهائیت به میان آورم ، زیرا که سخن فراوان دارم و خود نیازمند جزوه ها و کتابهای مستقل است ، اما ای شما که تا دیروز در بیوت تبلیغی من ، آنهنگام  که به اصطلاح به تبلیغ امر الله مشغول بودم ، با اشاره ی تصدیق ، سر فرود می آوردید ، شما ها که تا دیروز حتی شاهد بحثها و مجادله های من با مسلمانان آگاه در جلسات تبلیغی بودید ، اگر دروغگو بودم که همه آن حرفها و تبلیغات باطل و یاوه است و شما چرا آنروزم را تصدیق میکردید و از راههای دور برایم نامه مینوشتید و مرا رادمرد بزرگ عالم انسانی "ملاحسین ثانی " نجم ساطع آسمان هدایت " خادم صمیمی امر الله " خورشید آسمان حقیقت ، و صدها نظیر آن می خواندید ؟!و اگر راستگویم که اینک باید به سخنم ، به پند پدرانه و پیام پیری جهان دیده ، گوش فرا دهید ...... میدانم که بزودی در ضیافات به شما دستور خواهند داد که نوشته ی"ادیب مسعودی " را نخوانید و سلام و کلام جایز نه ! اما همین توصیه شمارا که در اعما ق روحتان ، گوهر حق جوئی نهفته است و شما را به تحری حقیقت وامیدارد ، برآن نخواهد داشت که تازه تحقیق و بررسی تان را آغاز کنید ؟بیاد دارم که شروع راهیابی خودم از آنجا آغاز شد که در نشریه اخبار امری خواندم :

"اخیرا " ملاحظه شده است که در "بعضی نقاط ، نفوس ناراحتی " "به عنوان تبلیغات اسلامی و غیره " " ....... تحت عنوان تحقیق ، تقاضای "" تشکیل مجالس مباحثه و غیره "" می نمایند .... مسلم است که این "" نفوس به اغلب کتب و معارف امری "" توجه نموده و اطلاعات کافی ""از مندرجات کتب و رسائل مبارکه "" حاصل کرده اند .... از محافل "" مقدسه روحانیه محلیه شیدالله ارکانهم تقاضا شده است "" در این مورد دقیقا دقت و ...""از هرگونه مواجهه خودداری " "فرمایند "                                                                  سال ???? شمار ه ?، ?

- و من با خودم می اندیشم که چرا " با افراد مطلعی که به اغلب کتب و معارف امری توجه نموده و اطلاعات کافی از مندرجات آن حاصل کرده اند " نباید تماس گرفت ؟!مگر ایشان چه میگویند که می باید خود را از بحث و مناظره و یا مواجهه و رویاروئی با ایشان محروم کرد ؟آیا اگر بهائیت برحق بود همانند اسلام نمی گفت :" اقوال مختلف را بشنوید و بهترینش را برگزینید. "

 اسلام که از زبان پیامبر ، در قرآنش می خوانیم :" من و پیروانم مردم را آگاهانه به حق می خوانیم "در بررسی ها و پرس و جوهای بعدی این نکته روشن تر شد که این افراد بر معارف امری و اسلامی احاطه کامل داشته و در این مورد سخن محفل کاملا صادق بوده است ، و سر انجام کاربدانجا کشید که حقانیت اسلام و بطلان بهائیت همانند روشنائی آفتاب برایم آشکار گردید .از کارهای دیگر محفل که هر وقت بیاد آن می افتم شدیدا" متعجب می شوم ، آنست که آنهنگامیکه تازه بهائی شده بودم ، محفل میکوشید که موقعیت اسلامی مرا مهم جلوه دهد و مرا را با دانشمندان اسلامی برابر معرفی کند ، حتی خود نیز گاهی تحت تاثیر دستورات و القائات محفل چنین وانمود میکردم .دیگر آنکه می گفت شکستگی پایم را بهانه قرارداده بگویم که مسلمانان بجهت تغییر روش و آئین مرا مضروب کرده بحدی که پایم آسیب دیده است ، غافل از آنکه پای من از دوران کودکی آسیب دیده بود !بعد ها این سؤالات همواره در ذهنم خلجان میکرد که راستی چرا بهائیت به این وسایل نا صحیح و غیر منطقی برای حق نشان دادن خود کوشش می کند ؟ چرا می کوشد بهائیان با افراد مطلع و آشنا بمعارف امری تماس نگیرند ؟ اینها زمینه شد تا یک تحقیق عمیق و همه جانبه را آغاز کنم ، به نحوی که میتوان گفت ، برگشت من از بهائیت پس از ایمان واقعی بخدا و استعانت از او تنها و تنها یک علت داشت و آن اینکه کوشیدم تا متحری واقعی حقیقت باشم ، کتابهای اصلی امرراجستجو کردم و به دقت و به دفعات خواندم ، به جزوه های زینتی و رنگ و روغن شده قناعت نمی کردم ، مراتب و عنایتی که در بهائیت داشتم ،هیچگاه نتوانستند مرا گول زده و همانند دیگران به فکر بهره برداری های مادی بیندازد و از یاد خود و خدا غافل سازد ، ودر عین حال تماس باافراد مطلع نیز رویگردان نبودم ، و این چنین شد که سرانجام راه یافتم .البته انسانها همه ، جز معصومان پاک و بزرگوار اسلام ، جایزالخطایند ، اما راهیابی نیز ممکن است و من شرح اجمالی کارم را دادم تا تو دوست عزیز پیام ِ پیری آگاه را دریافته باشی ، اما مادامیکه بخواهی فریب سخنان فریبنده مبلغین و گول ظواهر و عناوین تشکیلاتی و لجنات متعدد و ضیافات و احتفالات و کنفرانس های باغ تژه و.... را بخوری ، بدان که هیچگاه واقعیت را نیافته ای !راستی آیا تو خواننده ی عزیز ، هیچگاه نمی اندیشی که همانند پیروان هزارن فرقه ی ساختگی و برباطل ،که در گوشه و کنار دنیا به چشم میخورند ، ممکن است تو هم در طریق نا صواب قدم گذاشته باشی ؟ تو هم از میلیونها انسانی باشی که خزف را بجای لعل خریده ، و گوهر را همچنان ناسفته درون صدف وانهاده اند ؟! من به نام "پدر پیری " که گذران زمان گرد سپید بر چهره اش نشانده ، بنام آموز گاری روحانی که حتی در بهائیتش نیز صادق بود ، به نام مربی دلسوز برای شما بهائیان عزیز نگرانم .

من نگران آن روزم که به فرموده ی قرآن کریم ، وقتی حقایق در جهان دیگر ، جلوی چشمتان هویدا شود ، و ببینید که آنچه پیامبران راستین خدا گفته اند حق است ، زبان برانید که : "رَبِ ارجعونی لَعَلی اَعمَلُ صالِحا فیما تَرَکت "  (خدایا مرا برگردان تا از نیکی ها آنچه را که ترک کرده بودم انجام دهم .)

اما دیگر دیر شده باشد و به شما بگویند : "" کَلا اِنها کَلِمَة هِیَ قائِلُها "" ، (نه چنین است زیرا او فقط گوینده ی این سخنان است )

آری ، من از آینده برای شما هراسناکم و بیمدار .بیائید پند مبلغ پیرو یارعزیز و ناصح مشفقتان را بشنوید و سر از بارگاه گران  غفلت بردارید ...

من به زودی شرح حال مفصل خود را همراه بامدارک مثبته برای آگاهی همگان طبع و نشر خواهم کرد و شاید تا آن زمان محفل به شما توصیه کرده باشد که این اوراق ناریه را مطالعه نکنید ، اما خوشحالم که اتمام حجت با شما کرده ام ودر پیشگاه عدل خدای بزرگ خواهم گفت که من سرانجام ، حقیقت آشکار شده برای خودم را در اختیار اینان گذاشتم و آنان که به خود نیامدند ، هیچ عذری ندارند . آری من " ادیب مسعودی "  بزرگ مبلغ جامعه ی بهائی ، اینک مسلمانم و ازاین بابت خدارا بسی شاکر و سپاسگزارم . " خدای اسلام را قائلم " " پیامبر اسلام را آخرین فرد از گروه پیام آوران خدا می دانم "، " امامان عزیز ، ازعلی علیه السلام تا امام حسن عسکری علیه السلام ، را به جان و دل معتقدم "، "امامت ، حیات ، غیبت ، ظهور ، و دیگر خصوصیات فرزند بلافصل امام یازدهم حضرت محمد بن حسن عسکری علیه السلام ، را به جان و دل معتقدم "، بابیت ، و بهائیت را دین ندانسته ، پیشوایانش را عاری از هر حقیقتی میدانم . و این فریادی از تمامی ذرات وجود من است که در قالب اشعارم جلوه گر است:

هزار شکر که از قید درد و غم رستم       چو ذره بودم و برآفتاب پیوستم

 به چاهسار ضلالت فتاده بودم زار         گرفت خضرره عشق از کرم دستم

 طمع بریده ز دجال سرتان پلید              زجان به خدمت صاحب زمان کمر بستم

 امیدم چنانست پرورگاری که فرموده:اُدعونی اَستَجِب لَکُم  (بخوانیدم تا که جوابتان گویم .)

و خداوندی که فرموده :اِنَ اللهَ یَغفِرُالذنوبَ جَمیعا   ( خدای تمام گناهان را می بخشاید.)  مرا خواهد پذیرفت .و من هم می کوشم تا در این چند روز مانده از عمر جبران گذشته ها کنم ، که خدای فرموده است :لا تَقنَطوا مِن رَحمَةِ الله ( از رحمت خدا مأیوس نباشید .)

اگر می خواهید سخن مرا حضورا نیز بشنوید ، در یکی از روز های مشخص شده در این نوشته ، هنگامیکه برای انبوهی از مردم این شهر سخن خواهم گفت ، سر افرازم نمائید .ودر اینجا برای آن دسته از بهائیان ساده دل که ممکن است بر اثر القائات محفل و تشکیلات بهائی ، از آمدن به این جلسات و خواندن نوشته های بعدی من معذور شوند ، عرض می کنم که خلاصه سخن من در این مجالس و محافل مشابه آن در جزوات و کتب بعدی همین است که در دوبیتی زیر آورده ام:

 المِنة لله به ره راست رسیدم          پیوند خود از مردم گمراه بریدم

 از لطف خداوندی با قوت ایمان     مردانه ز هم پرده اوهام دریدم

 مزید توفیق همگان

 تهران غلامعباس گودرزی " ادیب مسعودی "
هشتم بهمن ماه پنجاه و چهار


 نوشته شده توسط قیاس در سه شنبه 87/9/12 و ساعت 11:13 عصر | نظرات دیگران()

اعتراف میرزا علی محمد باب راجع به امام زمان (عج):


1-   در صفحه 27 کتاب صحیفه عدلیه که از آثار خود میرزا علی محمد شیرازی است صریحاً اعلام داشته که حضرت امام حسن عسکری(ع) دارای فرزندی به نام محمد بوده که قائم اسلام و صاحب الزمان و امام دوازدهم است.


2-   در صفحه (5) توضیح لغات و اصطلاحات کتاب بیان فارسی (از علی محمد شیرازی) در تفسیر حرف میم که در صفحه 58 همان کتاب آمده می گوید «امام دوازدهم محمدبن الحسن العسکری» است.


3-   آقای اشراق خاوری (از مبلغان مشهور بهائی)در صفحه 22 کتاب رحیق مختوم جلد1 از قول میرزا علی محمد نقل می کند که خود او گفته من بنده ی امام دوازدهم محمدبن الحسن العسکری (ع) هستم. (ترجمه)


4-   مهمتر اینکه میرزا علی محمد در "لوح الف" در کتاب اسرار الآثار جلد 1 صفحه 180 به بعد مطالبی می گوید که خلاصه و ترجمه ی چند فراز آن این است: (بعضی نسبت داده اند که من ادعای امامت و یا رسالت کرده ام خدا ایشان را به سبب این تهمت بکشد . . . عده ای دیگر نسبت بابیت به من داده اند خدا ایشان را لعنت کند. از برای حضرت بقیه الله بعد از نواب اربعه دیگر نایبی وجود ندارد و هر کس چنین ادعایی کند بر همه واجب است که او را بکشند. سپس اعلام می کند که امروز امام زمان (عج) محمدبن الحسن العسکری(ع) امام بر حق و حجت خدا می باشد.)


    پس با توجه به اظهارات فوق? کسانی که میرزا علی محمد شیرازی پسر میرزا رضای بزاز را قائم اسلام و امام دوازدهم می دانند، چه دلیلی در دست دارند؟ و چگونه با این همه تناقض گویی، این ادعا را از او پذیرفته اند؟ و آیا در پیشگاه پروردگار بزرگ و خداوند متعال چه پاسخ خواهند گفت؟

منبع : http://www.bahaishenasy.blogfa.com


 نوشته شده توسط قیاس در چهارشنبه 86/12/15 و ساعت 4:55 عصر | نظرات دیگران()

میرزا علی محمد علاوه بر ادعای بابیت و مهدویت? مدعی تاسیس شریعت جدید و منسوخ نمودن اسلام است و کتاب بیان فارسی و بیان عربی را نیز با هدف تبیین احکام دین جدید نگاشته است .اما جالب است که در کتب وی و دیگر رهبران بهائی به خاتمیت پیامبر اسلام(ص) صریحا اعتراف شده است

    اما درمورد خاتمیت حضرت محمد (ص) پیامبر بزرگوار اسلام باید بدانیم، علاوه بر آنکه در قرآن کریم در موارد مختلفی به این موضوع اشاره شده، احادیث زیادی نیز در این زمینه وجود دارد (به کتاب خاتمیت از دیدگاه عقل و قرآن مراجعه کنید)


    در سوره ی احزاب آیه ی 40 خداوند حضرت محمد(ص) را صریحاً آخرین پیامبر دانسته است. «ما کانَ محمداً ابا احد من رجالکم ولکن رسول الله و خاتم النبین» ترجمه. (محمد(ص) پدر هیچ یک از مردان شما نیست ولکن فرستاده ی خدا و پایان دهنده ی پیامبران است) و در این زمینه بی مناسبت نیست از کتاب های باب و بهاء شواهدی نیز درباره ی خاتمیت ذکر گردد :


1-   در صفحه 5 کتاب صحیفه عدلیه، خود میرزا علی محمد راجع به دین اسلام می گوید: این شریعت مقدسه (اسلام) نسخ نخواهد شد؟ بل حلال محمد(ص) حلال الی یوم القیامه و حرام محمد(ص) حرام الی یوم القیامه


2-میرزا حسین علی (بهاء) در کتاب اشراقات صفحه 293 می گویذ : « الصلوة و السلام علی سید العالم و مربی الامم الذی به انتهت الرساله و النبوه » . ترجمه : « سلام و و درود بر سید عالم و مربی امم ( حضرت محمد ) که به وجود او رسالت و نبوت به انتها رسید ( خاتمه یافت ) .


3-   در صفحه 78 کتاب رحیق مختوم جلد 1 و صفحه 114 قاموس توقیع جلد1، در ترجمه آیه 40 سوره احزاب که قبلاً اشاره شد، از قول میرزا حسین علی بهاء می نویسد که رسالت و نبوت به حضرت محمد(ص) ختم گردید و مقام خودش رسالت و نبوت نبوده و نیست.


    در این جا این سؤال مطرح می شود که با توجه به مطالب یاد شده آیا بهائیان میرزا علی محمد شیرازی و میرزا حسین علی را به چه مقامی می شناسند؟ و خلاصه اینکه آقایان چه کاره هستند ؟

منبع : http://www.bahaishenasy.blogfa.com


 نوشته شده توسط قیاس در چهارشنبه 86/12/15 و ساعت 4:50 عصر | نظرات دیگران()

در کتب و آثار بابیه و بهائیه مدارکی دال بر ادعای الوهیت و خدائی توسط این مدعیان دین جدید مشاهده می شود . این ادعاها به حدی صریح و روشن است که جای هیچگونه تفسیر و تاویلی باقی نمی گذارد .

   به منظور بررسی ادعاهای فوق با نگاه به برخی از مدارک بهائیت مطالب جدیدی در اختیار خوانندگان محترم گذارده می شود :


1-   میرزا علی محمد در صفحه 5 لوح هیکل الدین که ضمیمه ی کتاب بیان عربی است خود را ذات خدا و هستی او معرفی می نماید : « ان علیا قبل نبیل ذات الله و کینونیته » ترجمه : « به درستی که علی قبل از نبیل (علی محمد ) ذات و هستی خداست . »


2-   میرزا حسین علی در صفحه 229 کتاب مبین اظهار می دارد : «لا اله الا انا المسجون الفرید» یعنی نیست خدایی غیر از من زندانی تنها!


    بنابراین یک نفر بهائی با توجه به اینکه تأویل و تفسیر در بهائیت حرام است و باید ظاهر عبارات مکتوب رهبران بهائی را  بپذیرد، باید معتقد باشد که میرزا علی محمد شیرازی و میرزا حسین علی هر دو خدا هستند؛ و اگر چنین اعتقادی را نداشته باشد بهائی نیست ولی کفر بودن این ادعاها بر هر فردی آشکار و هویدا است به ویژه آنکه قبله بهائیان نیز قبر میرزا حسینعلی می باشد!!!!

منبع :  http://www.bahaishenasy.blogfa.com


 نوشته شده توسط قیاس در چهارشنبه 86/12/15 و ساعت 4:47 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

مرکز بهائیت شناسی در وب
قیاس
با سلام ........... این وبلاگ به منظور آشنایی شما عزیزان با بهائیت ایجاد شده است. امید است با مطالعه مطالب ، به حقیقت وجودی بهائیت پی ببرید . انتقادها و پیشنهادهای سازنده ی شما را با گوش جان می شنویم .

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 4
مجموع بازدیدها: 79054
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه